REGULAMIN SKLEPU
1. Informacje ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: www.blanxsklep.pl (dalej: „Sklep”), w szczególności:
1. Informacje ogólne
1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem: www.blanxsklep.pl (dalej: „Sklep”), w szczególności:
- sposób składania zamówień,
- zasady zawierania i realizacji umów sprzedaży,
- warunki rejestracji konta i logowania,
- procedurę odstąpienia od umowy i składania reklamacji.
1.2. Właścicielem Sklepu i Sprzedawcą jest:
Wojciech Gotowicki
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą:
USŁUGI POŚREDNICTWO DORADZTWO GOTOWICKI WOJCIECH
ul. Oczary 9 lok. 115, 03-137 Warszawa
NIP: 1131188803, REGON: 012908351
Kontakt e-mail: sklep@blanxsklep.pl
1.3. Regulamin jest dostępny nieprzerwanie na stronie Sklepu w zakładce Regulamin Sklepu w formacie umożliwiającym jego pobranie, zapisanie i wydrukowanie.
1.4. Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną produktów za pośrednictwem Internetu. Umowy zawierane są w języku polskim.
1.5. Warunkiem złożenia zamówienia jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
1.6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i plików cookies zawarte są odpowiednio w dokumentach:
2. Definicje
Na potrzeby niniejszego Regulaminu poniższe pojęcia mają następujące znaczenie:
1) Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.blanxsklep.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia na Produkty.
2) Sprzedawca / Administrator – Wojciech Gotowicki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą USŁUGI POŚREDNICTWO DORADZTWO GOTOWICKI WOJCIECH, ul. Oczary 9 lok. 115, 03-137 Warszawa, NIP: 1131188803, REGON: 012908351.
3) Klient – osoba fizyczna (w tym Konsument), osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca ze Sklepu i składająca zamówienie.
4) Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego.
5) Konto – indywidualny panel klienta w Sklepie, umożliwiający m.in. składanie zamówień, przeglądanie historii zakupów i edycję danych.
6) Produkt – towar oferowany przez Sprzedawcę do sprzedaży za pośrednictwem Sklepu.
7) Umowa sprzedaży – umowa zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu, której przedmiotem jest sprzedaż Produktu.
8) Formularz zamówienia – interaktywny formularz w Sklepie umożliwiający złożenie zamówienia i zawarcie umowy sprzedaży.
9) Formularz rejestracji / logowania – formularz umożliwiający założenie konta w Sklepie lub logowanie do istniejącego konta.
10) Newsletter – usługa świadczona drogą elektroniczną, polegająca na przesyłaniu informacji o Produktach, promocjach i nowościach w Sklepie.
11) Regulamin – niniejszy regulamin sklepu internetowego www.blanxsklep.pl.
3. Wymagania techniczne i zasady korzystania ze Sklepu
3.1. Do korzystania ze Sklepu, w tym do składania zamówień, niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych:
- dostęp do urządzenia z przeglądarką internetową (np. komputer, tablet, smartfon),
- dostęp do Internetu,
- aktywne konto e-mail,
- włączona obsługa plików cookies i JavaScript w przeglądarce.
3.2. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem, niniejszym Regulaminem oraz dobrymi obyczajami, w szczególności nie może:
- dostarczać treści o charakterze bezprawnym,
- podejmować działań zakłócających funkcjonowanie Sklepu,
- wykorzystywać Sklepu do celów innych niż przewidziane w Regulaminie.
3.3. Korzystanie z niektórych funkcji Sklepu, takich jak składanie zamówień, rejestracja konta, logowanie lub zapis do newslettera, może wymagać podania danych osobowych – ich przetwarzanie odbywa się zgodnie z Polityką prywatności.
4. Rejestracja i konto użytkownika
4.1. Klient ma możliwość założenia konta użytkownika w Sklepie poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie Sklepu.
4.2. Założenie konta nie jest obowiązkowe do złożenia zamówienia – zamówienie można złożyć także bez rejestracji.
4.3. Rejestracja wymaga podania:
- adresu e-mail,
- hasła (ustalanego przez Klienta),
- oraz zaakceptowania niniejszego Regulaminu i Polityki prywatności.
4.4. Klient uzyskuje dostęp do konta po zalogowaniu się za pomocą adresu e-mail i hasła. Konto pozwala m.in. na:
- składanie zamówień,
- przeglądanie historii zakupów,
- edytowanie danych kontaktowych,
- zmianę hasła.
4.5. Klient jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy loginu i hasła do konta oraz nieudostępniania ich osobom trzecim.
4.6. Sprzedawca może usunąć konto Klienta w przypadku:
- naruszenia postanowień Regulaminu,
- wykorzystywania Sklepu w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem,
- na żądanie Klienta.
5. Składanie zamówień i zawieranie umów sprzedaży
5.1. Klient może składać zamówienia w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
5.2. W celu złożenia zamówienia należy:
5.2. W celu złożenia zamówienia należy:
- wybrać Produkt(y) i dodać je do koszyka,
- przejść do formularza zamówienia,
- podać wymagane dane: dane kontaktowe, adres dostawy, dane do faktury (jeśli dotyczy),
- wybrać sposób dostawy i płatności,
- zaakceptować Regulamin oraz Politykę prywatności,
- kliknąć przycisk finalizujący zamówienie (np. „Kupuję i płacę”).
5.3. Umowa sprzedaży zostaje zawarta w momencie potwierdzenia przez Klienta zamówienia i przyjęcia go przez Sprzedawcę, co następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail z potwierdzeniem zamówienia.
5.4. Zamówienia można składać:
- z wykorzystaniem konta użytkownika (po zalogowaniu),
- bez rejestracji (jako „gość”).
5.5. Informacje zawarte na stronie Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do składania ofert przez Klientów.
5.6. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem dostępności Produktów w magazynie. W razie niedostępności zamówionego Produktu, Klient zostanie niezwłocznie poinformowany, a wpłacone środki zostaną zwrócone nie później niż w terminie 14 dni.
6. Ceny i metody płatności
6.1. Ceny Produktów podawane na stronie Sklepu:
- są wyrażone w złotych polskich (PLN),
- zawierają podatek VAT,
- nie obejmują kosztów dostawy, które są doliczane oddzielnie zgodnie z wybraną metodą wysyłki.
6.2. Cena widoczna przy Produkcie w momencie składania zamówienia jest wiążąca dla stron umowy.
6.3. Klient ma możliwość dokonania płatności za zamówienie w jeden z następujących sposobów:
- Przelew tradycyjny – na rachunek bankowy Sprzedawcy (dane do przelewu podawane są w e-mailu potwierdzającym zamówienie),
- Płatności elektroniczne – za pośrednictwem systemów płatności online (np. PayPal, Przelewy24, PayU),
- Płatność kartą płatniczą – obsługiwana przez system płatności internetowej,
- BLIK – jeśli dostępny w wybranym systemie płatności.
6.4. Termin płatności:
- w przypadku przelewu tradycyjnego – do 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia,
- w przypadku płatności elektronicznych – natychmiast po złożeniu zamówienia.
6.5. Brak płatności w określonym terminie może skutkować anulowaniem zamówienia.
7. Dostawa i odbiór zamówień
7.1. Zamówione Produkty są dostarczane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
7.2. Dostawa realizowana jest za pośrednictwem firm kurierskich lub innych dostępnych przewoźników, wskazanych podczas składania zamówienia.
7.3. Koszty dostawy są wskazywane Klientowi przed finalizacją zamówienia i zależą od:
- wybranej formy dostawy,
- wartości zamówienia,
- aktualnych promocji (np. darmowa dostawa od określonej kwoty).
7.4. Termin realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych i liczony jest od momentu zaksięgowania płatności na rachunku Sprzedawcy lub pozytywnego potwierdzenia płatności online.
7.5. W przypadku chwilowej niedostępności Produktu, Sprzedawca poinformuje Klienta o przewidywanym terminie realizacji lub zaproponuje anulowanie zamówienia w całości lub w części.
7.6. Klient zobowiązany jest do odebrania przesyłki – w razie odmowy przyjęcia lub nieodebrania paczki z winy Klienta, Sprzedawca może obciążyć Klienta kosztami ponownej wysyłki.
7.7. W momencie odbioru przesyłki zaleca się, aby Klient sprawdził jej stan w obecności kuriera. W przypadku uszkodzenia przesyłki należy spisać protokół szkody.
8. Prawo odstąpienia od umowy przez Konsumenta
8.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia:
- otrzymania zamówionego Produktu przez Konsumenta lub osobę trzecią przez niego wskazaną,
- w przypadku zamówienia wielu Produktów – od dnia otrzymania ostatniego Produktu.
8.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument powinien poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia, np. przesłanego:
- e-mailem na adres: sklep@blanxsklep.pl,
- pisemnie na adres:
USŁUGI POŚREDNICTWO DORADZTWO GOTOWICKI WOJCIECH
ul. Oczary 9 lok. 115, 03-137 Warszawa.
8.3. Konsument może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy, dostępnego [tutaj – link do formularza odstąpienia] (nieobowiązkowy).
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy:
8.3. Konsument może skorzystać z przykładowego formularza odstąpienia od umowy, dostępnego [tutaj – link do formularza odstąpienia] (nieobowiązkowy).
8.4. W przypadku odstąpienia od umowy:
- Sprzedawca zwróci wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem kosztów dodatkowych wynikających z wyboru innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy),
- zwrot nastąpi nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
- zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument (chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej).
8.5. Konsument zobowiązany jest odesłać Produkt niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, na adres wskazany przez Sprzedawcę.
8.6. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.7. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia dowodu jego odesłania – w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
8.9. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, m.in. gdy:
- przedmiotem umowy jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
- Produkt został wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służy zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
9. Reklamacje i odpowiedzialność za wady towaru
9.1. Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
9.2. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, Konsument ma prawo złożyć reklamację na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta lub przepisów Kodeksu cywilnego – w zależności od statusu Klienta.
9.3. Reklamację można złożyć:
- e-mailowo: sklep@blanxsklep.pl,
- pisemnie:
USŁUGI POŚREDNICTWO DORADZTWO GOTOWICKI WOJCIECH
ul. Oczary 9 lok. 115, 03-137 Warszawa.
9.4. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać:
ul. Oczary 9 lok. 115, 03-137 Warszawa.
9.4. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać:
- imię i nazwisko Klienta,
- dane kontaktowe (e-mail lub numer telefonu),
- numer zamówienia,
- opis wady i datę jej stwierdzenia,
- żądanie Klienta (np. wymiana, naprawa, obniżenie ceny, zwrot pieniędzy).
9.5. Klient powinien dostarczyć reklamowany Produkt do Sprzedawcy – po wcześniejszym ustaleniu adresu wysyłki (adres może różnić się od adresu rejestrowego).
9.6. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 14 dni od jej otrzymania. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że reklamacja została uznana.
9.7. Jeśli reklamacja zostanie uznana, Sprzedawca pokrywa koszty przesyłki reklamowanego Produktu oraz – w zależności od żądania – dokona jego wymiany, naprawy lub zwrotu należności.
9.8. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami (przedsiębiorców), odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi jest wyłączona.
10. Usługi świadczone drogą elektroniczną
10.1. Za pośrednictwem Sklepu Sprzedawca świadczy na rzecz Klientów usługi drogą elektroniczną, w szczególności:
- umożliwienie przeglądania oferty Sklepu,
- umożliwienie założenia konta użytkownika i logowania,
- umożliwienie złożenia zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży,
- prowadzenie newslettera (wysyłka informacji handlowych za zgodą),
- udostępnienie formularza kontaktowego.
10.2. Świadczenie usług elektronicznych odbywa się zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
10.3. Umowa o świadczenie usług elektronicznych:
- w zakresie przeglądania Sklepu – zawierana jest na czas korzystania ze Sklepu i rozwiązuje się z chwilą opuszczenia strony,
- w zakresie konta użytkownika – zawierana jest na czas nieokreślony, a Klient może ją rozwiązać w każdej chwili poprzez usunięcie konta lub kontakt ze Sprzedawcą,
- w zakresie newslettera – zawierana jest na czas nieokreślony i może być rozwiązana w każdej chwili przez wypisanie się (link w stopce wiadomości) lub kontakt z Administratorem.
10.4. Klient może zgłaszać reklamacje dotyczące usług elektronicznych drogą e-mailową na adres: sklep@blanxsklep.pl. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni.
11. Dane osobowe i pliki cookies
11.1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Wojciech Gotowicki prowadzący działalność gospodarczą pod firmą USŁUGI POŚREDNICTWO DORADZTWO GOTOWICKI WOJCIECH, ul. Oczary 9 lok. 115, 03-137 Warszawa.
11.2. Dane osobowe są przetwarzane w celach związanych z korzystaniem ze Sklepu, w tym realizacją zamówień, prowadzeniem konta, obsługą reklamacji, a także – w przypadku wyrażenia zgody – w celach marketingowych.
11.3. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies określa:
11.4. Korzystanie ze Sklepu możliwe jest wyłącznie po zaakceptowaniu zasad przetwarzania danych zgodnie z ww. dokumentami.
12. Postanowienia końcowe
12.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności:
12. Postanowienia końcowe
12.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności:
- Kodeksu cywilnego,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- RODO – rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679.
12.2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności:
- zmiany przepisów prawa,
- zmiany funkcjonalności Sklepu,
- zmiany sposobu płatności lub dostawy.
12.3. O każdej zmianie Regulaminu Klient zostanie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem, poprzez publikację treści nowego regulaminu na stronie Sklepu. Dla umów zawartych przed wejściem zmian w życie stosuje się wersję obowiązującą w chwili ich zawarcia.
12.4. Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania go na stronie www.blanxsklep.pl.